Conferències

Presentació de processos creatius: InBalanceIn

PARTICIPANTS: Sònia Gómez (Catalunya)
DIA: 17 de novembre, 2023
Interpretació simultània al català

Presentació de processos creatius: Textures

PARTICIPANTS: La Curiosa (Catalunya)
DIA: 17 de novembre, 2023

Presentació de processos creatius: Babes

PARTICIPANTS: Txalap.art (País Basc)
DIA: 17 de novembre, 2023
Interpretació simultània al català

Presentació de processos creatius: Fields of tender

PARTICIPANTS: Dalija Acin Thelander (Suècia)
DIA: 17 de novembre, 2023
Interpretació simultània al català

Presentació de processos creatius: We touch, we play, we dance 

PARTICIPANTS: Second Hand Dance (Regne Unit)
DIA: 17 de novembre, 2023
Interpretació simultània al català

MANIFEST COMMUNITY IMPACT

PARTICIPANTS: Starcatchers (Escòcia), ACTA (França), 2turvenhoog - (Països Baixos), laSala (Catalunya)
DIA: 17 de novembre, 2023
Interpretació simultània al català

INTERSTICE, ART I EDUCACIÓ

PARTICIPANTS: Gemma París (UAB)
DIA: 18 de novembre, 2023

ART I CENTRES PENITENCIARIS

PARTICIPANTS: Paulo Lameiro (Portugal), Ángela Peinado, Baychimo Teatro i Inge Nouws
DIA: 18 de novembre, 2023
Interpretació simultània al català

TAULA DE CONVERSA AL VOLTANT DEL PROJECTE BABEL

PARTICIPANTS: Roberto Fabretti (itàlia)
DIA: 18 de novembre, 2023
Interpretació simultània al català

Presentació de processos creatius: Univers

PARTICIPANTS: Engruna Teatre
DIA: 18 de novembre, 2022

Presentació de processos creatius: Up!

PARTICIPANTS: Kristof Iriarte (LagunArte)
DIA: 18 de novembre, 2022
Interpretació simultània al català

Presentació de processos creatius: Sotabosc

PARTICIPANTS: Inspira Teatre
DIA: 18 de novembre, 2022

Presentació de processos creatius: KLeuR+ (CoLor+)

PARTICIPANTS: Gaia Gonnelli (Dadodans)
DIA: 18 de novembre, 2022
Interpretació simultània al català

Presentació de processos creatius: Hvad er det? (Què és això?)

PARTICIPANTS: Thomas Eisenhardt (AabenDans)
DIA: 18 de novembre, 2022
Interpretació simultània al català

ÉSSERS DE MOVIMENT

PARTICIPANTS: Anne-Laure Rouxel (França) i Núria Vives (Catalunya)
DIA: 18 de novembre, 2022
Interpretació simultània al català

Projecte BABEL, l’Art d’escoltar les audiències més joves

PARTICIPANTS: Yannick Boudeau (França)
DIA: 18 de novembre, 2022
Interpretació simultània al català

Art i educació a Mèxic: El programa de teatre escolar (INBAL i FITPA)

PARTICIPANTS: Susana Romo i Anelvi Rivera (Mèxic)
DIA: 18 de novembre, 2022
Interpretació simultània al català

Presentació SESC São Paulo: un model integral d’art, educació i salut

PARTICIPANTS: Natalie Ferraz Kaminski (Brasil)
DIA: 18 de novembre, 2022
Interpretació simultània al català

Projecte Interstice, encontres entre artistes, infants i educadors/es

PARTICIPANTS: Universitat de Bath (Regne Unit), Universitat de Bologna (Itàlia), Universitat de Stavanger (Noruega), Universitat Autònoma de Barcelona (Catalunya) i laSala | elPetit (Catalunya)
DIA: 19 de novembre, 2022

Taula rodona: Bones pràctiques en Cultura i Educació

PARTICIPANTS: CoNcA, Red Escena, ASSITEJ Espanya
DIA: 19 de novembre, 2022

VI ENCONTRE INTERNACIONAL D'ARTS PER A LA (PRIMERA) INFÀNCIA | 1a Jornada

  • Presentació de projectes i processos creatius elPetit 2021.
  • «Com la digitalització ha millorat l’accés i l’engagement amb una audiència més àmplia»
  • «Canviant el panorama: xerrada sobre el desenvolupament d’enfocaments per crear i presentar treballs pels/les més petits/es a Escòcia» 

PARTICIPANTS: Rosie Heafford (Regne Unit) Directora artística de Second Hand Dance i Claire Summerfield, Noel Jordan (Regne Unit) Director del Festival Imaginate i Rhona Matteson (Regne Unit) Directora executiva de Starcatchers.
DIA: 19 de novembre, 2021
Interpretació simultània al català


VI ENCONTRE INTERNACIONAL D'ARTS PER A LA (PRIMERA) INFÀNCIA | 2a Jornada

  • «Mirant cap al futur, una visió internacional sobre les perspectives post-pandèmia de les Arts i la (primera) infància»
  • «Teixint xarxes»
  • «Art i Educació - Experiència projecte INTERSTICE (Erasmus+) a les escoles de Sabadell» 

PARTICIPANTS: ASSITEJ Internacional - Associació internacional d’Arts escèniques per a la Infància i la Joventut, ASSITEJ Espanya i Universitat de Bath (Regne Unit), Universitat de Bologna (Itàlia), Universitat de Stavanger (Noruega), Universitat Autònoma de Barcelona (Catalunya) i laSala | elPetit
DIA: 20 de novembre, 2021
Interpretació simultània al català


CURIOSITAT I DISRUPCIÓ

  • Durant la primavera, Thomas Eisenhard va crear un nou espectacle per a nens i nenes de 6 mesos a 5 anys i les famílies anomenat Hvad er det? (Què és això?), basat en la curiositat immanent del nen. La curiositat com a motor per captar i percebre la vida en tots els aspectes.

PARTICIPANTS: Thomas Eisenhard, coreògraf i director artístic d’Aaben Dans (Dinamarca)
DATA: Novembre, 2021
Anglès, subtitulada en català


ELS/LES NENS/ES SÓN ARTISTES NATURALS EN ENTORNS DE TROBADA

  • En aquesta conferència, Penny Hay comparteix els resultats de la investigació col·laborativa que ha dut a terme a la Bath Spa University (Regne Unit) i debat sobre el tema abordat en la seva tesis doctoral: Els nens com a artistes: com poden els adults donar suport a les identitats artístiques dels nens.

PARTICIPANTS: Penny Hay, artista, educadora i investigadora (Regne Unit)
DATA: Novembre, 2021
Anglès, subtitulada en català


AFRONTAR EL CANVI

  • Què ha significat la pandèmia per a les arts en viu, concebudes durant segles com a mitjà de comunicació que requereix presència i actuació en directe? Com podem aprendre a no percebre el canvi com a víctimes passives, sinó com a agents actius que poden donar una altra forma a les arts? Com podem superar la por a la pèrdua i, alhora, aprofitar els punts d’inflexió, els reptes i les crisis per aconseguir una nova qualitat en les arts?

PARTICIPANTS: Andrea Gronemeyer, directora del Schauburg Theater für Junges Publikum (Alemanya)
DATA: Novembre, 2021
Anglès, subtitulada en català


 

ART, FAMÍLIA I CONFINAMENT

  • Dins d’una presó sorgeix, de manera natural, un confinament amb el qual podem establir certs paral·lelismes respecte la situació que hem viscut durant la pandèmia de la Covid-19. Per il·lustrar-ho, us presentem diferents experiències artístiques multidisciplinars amb l’objectiu de crear espais de qualitat familiar que reforcin els vincles entre pares, mares i fills.

PARTICIPANTS: Ángela Peinado, Teresa Rojas, Núria Pujol, Helena Cabo i Eva Vázquez  (Catalunya)
DATA: Novembre, 2021
Català i castellà


 

LA SALUT CULTURAL

  • L’any 2018, l’exministra de Cultura de França, Françoise Nyssen, va proposar que les arts i la cultura s’integressin en la política ministerial francesa. Per fer-ho, va encarregar a la psicòloga i psicoanalista Sophie Marinopoulos un informe sobre el despertar artístic i cultural dels infants i joves a França. En aquest informe, Marinopoulos hi abordava els objectius següents: fomentar un despertar cultural i una educació artística entre els infants de 0 a 3 anys, defensar la igualtat d’oportunitats, lluitar contra totes les formes de violència i preservar el desenvolupament psicoemocional dels infants.

PARTICIPANTS: Sophie Marinopulos (França)
DATA: Novembre, 2021
Francès, traducció simultània al català


 

 

A POC A POC I BONA LLETRA

  • The Little Theatre sempre ha cregut en fer un petit pas endavant, una vegada i una altra. Avui és una de les principals companyies de teatre infantil sense ànim de lucre de l’Índia. La fortalesa de l’organització és la seva capacitat per innovar i adaptar-se als temps canviants, per ajudar a desenvolupar habilitats creatives en els nens actuals.

PARTICIPANTS: Aysha Rau, autora i dramaturga; i Krishnakumar Balasubramanian, director artístic de The Little Theatre, a Chennai (l’Índia)
DATA: Novembre, 2021
Anglès, subtitulada en català